Kevin VanDam: Sfatul meu cu privire la cumpărarea echipamentelor de competiție folosite - Arrow

KEVIN VANDAM: Sfatul meu cu privire la achiziționarea unei bărci de competiție folosite.

Articol: Major Fishing League

foto:Joel Shangle

Având în vedere că vânzările de bărci au fost larg deschise în ultimele 18 luni, recent am răspuns o mulțime de întrebări despre achiziționarea de bărci. Ca pescar profesionist, o parte din munca mea constă în a fi vânzător de bărci. De fapt, primul meu loc de muncă a fost să vând bărci pentru fratele meu, Randy, care deține D&R Sports în Kalamazoo, Michigan, așa că mi-am petrecut o viață întreagă vânzând bărci.

În această iarnă și primăvară voi fi probabil din nou ocupat cu bass boat-uri care își schimbă proprietarii, așa că am vrut să ofer câteva indicații celor care doresc să cumpere o barcă, în special una de competiție folosită.

O epocă diferită a achiziționării bărcilor

În primul rând, cumpărarea de bărci s-a schimbat considerabil în comparație cu ceea ce era înainte. Pe vremuri, bass boat-urile erau toate axate pe viteză, hole shot, RPM, spațiu de depozitare etc. Acestea sunt aspecte importante, dar producția de bărci în ansamblu s-a îmbunătățit atât de mult în ultimii 10 ani, încât diferențele de formă, funcționalitate și performanțele bărcilor din fibră de sticlă nu mai sunt la fel de drastice ca înainte.

În zilele noastre, cumpărarea unui bass boat de competiție este mai mult despre electronice, motorul trolling, ancore de apă mică și alte accesorii de pescuit care pot fi adăugate pe o barcă. În loc de „pachetele” standard de bărci de altădată, care includeau un motor de trolling și câteva instrumente de măsurare a adâncimii LCR, există mult mai multe personalizări care sunt necesare la concursurile de pescuit. Accesoriile care fac pescuitul și controlul bărcii mai eficiente au devenit mai importante decât să câștigi încă o milă pe oră în plus.

Prin urmare, s-a pus un accent extraordinar pe partea tehnologică a pescuitului la bass și, ulterior, pe tachelajul bărcilor. Într-un fel, bărcile au devenit mai mult cum sunt computerele și telefoanele mobile, unde este esențial să cumpărați unul cu cea mai actuală tehnologie. Având în vedere asta, dealerii de bărci sunt resurse excelente pentru achiziționarea de bass boat second hand. Ei au cunoștințele și instrumentele pentru a se asigura că totul pe o barcă uzată este actualizat și funcționează corect. Cu toate acestea, multe bărci sunt încă cumpărate și vândute prin intermediul persoanelor fizice. Dacă mergi pe acestă cale, iată câteva sfaturi pentru a verifica cu atenție o barcă uzată. Nu atât de drastic ca înainte.

Foto: Chris Shangle

Pregătiți un proces de inspecție amănunțit

Evident, primul lucru pe care vrei să-l verifici este motorul. Era modernă a outboard-urilor în patru timpi a îmbunătățit calitatea generală și fiabilitatea outboard-urilor în comparație cu vechile motoare în doi timpi. Un mecanic certificat poate face câteva verificări simple pentru a confirma starea generală de sănătate a motorului pe baza numărului de ore de funcționare. De la verificarea nivelurilor de compresie și a funcțiilor electrice din partea superioară a motorului până la examinarea arborilor de punte și a lubrifiantului de viteză al unității inferioare pentru deteriorări, un mecanic va inspecta exteriorul va elimina orice probleme potențiale cu motorul. De asemenea, aș avea un mecanic să testeze bateriile, inclusiv pentru motorul trolling, precum și încărcătorul de la bord pentru a mă asigura că totul este bine cu sursa de alimentare a bărcii.

De acolo, aș sugera lansarea și conducerea ambarcațiunii în persoană cu vânzătorul. Acest lucru oferă o oportunitate de a analiza totul împreună, astfel încât amândoi să vedeți ochi în ochi atunci când negociați prețul.

Odată ce barca este lansată, nu doar săriți înăuntru și vă îndepărtați pentru a vedea cât de repede va merge. În schimb, începeți inspecția chiar acolo, în parcarea peridocului gol. Cu barca dată jos de pe peridoc, aceasta este o oportunitate excelentă de a examina cu adevărat paturile, osiile, cablajul și roțile. Aruncă o privire atentă la cablurile de frână, plăcuțele de frână și toate anvelopele. Orice uzură prematură sau anormală a anvelopelor poate fi un semn al problemelor cu osiile.

Apoi, îndreptați-vă atenția către barcă, fără nicio cursă încă. Înainte de a te îndepărta prea mult de rampă, pornește totul - și mă refer la tot. Verificați pompele de santină, toate luminile de navigație, chiar dați o lovitură claxonului. Dacă există un comutator, utilizați-l, inclusiv pe cei de pe panoul de la prova, unde sunt de obicei amplasate comutatoarele de ornamente din față. Priviți în toate compartimentele pentru a verifica starea încuietorilor și pentru a vă asigura că nu s-a acumulat mucegai în nicio cutie. Deschideți zona de santină (cu pompele livewell în funcțiune) și aruncați o privire bine acolo. Utilizați o lanternă pentru a inspecta cu adevărat santina pentru orice fir de apă care se infiltrează de la etanșările defecte ale traversei sau de la instalații. Aruncă o privire atentă la cablaj pentru orice semne de coroziune.

Apoi, joacă-te cu lucrurile importante. Așează pe poziții motorul de trolling și dă-i un contact. Asigurați-vă că Spot-Lock păstrează locația. Aruncați și ridicați stâlpii de ancorare pentru apă puțin adâncă de mai multe ori. Folosiți toate comutatoarele de podea, consola și șnur pentru stâlpi.

Acordați o atenție specială electronicelor

Porniți toate graficele pentru a confirma că pucurile/receptoarele GPS funcționează, iar unitățile vă pot localiza poziția pe hartă. Utilizați toate modurile sonar 2D, imagistică, Side Image și Down Image pentru a vă asigura că traductoarele funcționează și că imaginile grafice sunt clare. Dacă este echipat cu sondăar orientată spre înainte, trageți spre o stație de andocare sau ponton și învârtiți-l în jur pentru a vă asigura că traductorul funcționează și că unitatea afișează imagini în mod satisfăcător.

Aș recomanda cu căldură să faceți cercetările dvs. cu privire la graficele care vin cu barca înainte de testarea ambarcațiunii. Fiți conștienți de ce generații sunt și câte generații au fost înaintea ei. Dacă au mai mult de patru sau cinci ani, sunt șanse să fie nevoie să fie înlocuite. Atât de multe dintre cele mai valoroase inovații incluse în sonarele din zilele noastre – Cirp, claritatea extremă, cartografierea detaliată și compatibilitatea cu sonarul orientat în față – sunt disponibile numai pentru cele mai actuale generații de electronice care au fost produse în ultimii trei ani.

În cele din urmă, este timpul testării

Acum treceți la motorul mare: porniți-l și mișcați placa cricului hidraulic de câteva ori în sus și în jos, pentru a vă asigura că pompele de pe fiecare sunt bune și puternice. Apoi, plecați și rulați barca prin diferitele intervale de viteză cu care vă simțiți confortabil. Aș spune că o plimbare de 30 de minute cu barca vă va oferi o idee bună despre viteza și performanța acesteia.

După ce vă întoarceți la doc, verificați încă o dată zona de santină pentru a vă asigura că nu a apărut apă în zona de santină. Nu fi dispus să încerci chair totul și să pui multe întrebări. Este uimitor cum un pic de investigare scoate la iveală lucruri precum „acest comutator de reglare a fost puțin capricios în ultima vreme” sau „acla claxon nu a funcționat niciodată bine”.

Păstrați o listă pe hârtie sau pe telefon cu problemele pe care le găsiți. Este uimitor cât de repede se pot adăuga lucruri . Poate că plăcuțele de frână la peridoc sunt subțiri, claxonul nu funcționează și unul dintre comutatoarele de podea pentru ancora de apă mică este defect. Acestea sunt toate lucrurile care pot lucra în favoarea ta pentru o mică marjă de reducere a prețului. Acordați mai multă atenție vechimii, actualizărilor și aranjamentului accesoriilor pentru găsirea peștilor, mai degrabă decât vitezei ambarcațiunii. A ajunge mai întâi acolo nu este la fel de valoros dacă nu poți să blochezi la punct sau să folosești cea mai nouă tehnologie pentru a prinde peștele.

  • Distribuie pe:
Ultima actualizare: 21.01.2022