Okuma - Inspired Fishing - Arrow

Okuma HQ

 

Există o expresie veche: „Dacă să faci ceva bine, trebuie să ai sculele potrivite pentru acest lucru”. Dacă doriți să prindeți un pește mare, trebuie să alegeți sculele corespunzătoare. Și una dintre cele mai importante piese, în afară de lanseta în sine, este mulineta. Gestionează sarcini critice, eliberarea firului, recuperarea lui și „frânarea” și, în mare parte, decide dacă un pescar merge acasă cu captura cu care să se laude sau doar cu mâinile goale.

Mulinetele de calitate top, asamblate în totalitate manual, sunt la fel de complexe ca un ceas scump. De asemenea, oferă oportunități de câștig financiar care nu sunt mai puțin impresionante decât cele obținute cu tehnologia înaltă. Totuși pentru a deveni o afacere la nivel global și de a avea cifră de afacere impresionantă nu este tocmai la fel de ușor ca a avea captura vieții. Cu toate acestea, menținând cele mai înalte standarde de artizanat, o firmă din Taiwan, Okuma, și-a stabilit propriul brand, foarte apreciat în această industrie care este mereu în schimbare, străduindu-se să țină pasul cu cele mai noi tendințe. Cum?

„Fiecare pescar știe că cel mai dificil pește de prins este tonul și peștele evantai. Când un ton este agățat, acesta plonjează în adâncime, generând sarcini enorme. Pe pe de altă parte, peștele evantai sărind din apă în mod repetat, se luptă să se desprindă de cârlig. ”

Ursul – propria marcă

Nivelul de complexitate în procesul de fabricație al unei mulinete de calitate top este foarte ridicat, iar prețul este corespunzător: de la câteva sute până la mult peste o mie USD . Acest echipament sofisticat a fost produsul de bază pe care Okuma și-a construit un imperiu.

Domnul Charles Chang a fondat Okuma în 1986 cu un capital de numai 1 milion NT (aproximativ 30.000 USD); chiar și în rândul numeroaselor întreprinderi mici și mijlocii din Taiwan, a fost fără îndoială puțin. La început, Chang intenționa, pur și simplu, să facă ceea ce făceau și alte firme din domeniu - fabricarea de mulinele pentru marile companii cu nume consacrat. Dar a descoperit că piața era deja saturată și că este aproape imposibil să obții comenzi de la producătorii consacrați. Căutând o cale alternativă către supraviețuire, Chang nu a avut de ales decât să-și creeze propriul brand. El a ales ursul polar, o forță a naturii, ca logo-tip și a folosit cuvântul japonez pentru urs - Okuma - ca brand pentru compania sa.

La început, Okuma a adoptat strategia pe două căi - bine cunoscută printre firmele din Taiwan - de a produce simultan articole sub propriul lor brand, în timp ce a continuat să caute colaborări OEM cu mărci consacrate. Prin produsele având propria marcă, Okuma a vizat piețele mici, care au fost relativ neglijate de marile firme. Întrucât produsele Okuma aveau un raport performanță-preț ridicat, au câștigat constant o reputație în creștere printre pescari, compania a obținut în sfârșit oportunitatea de a realiza colaborări cu marile mărci internaționale de articole de pescuit.

Venerabilul producător german de articole de pescuit DAM, cel mai mare producător din Europa la momentul respectiv, a luat inițiativa de a contacta Okuma pentru colaborare. În timp, Okuma a devenit cel mai mare furnizor al lui DAM și, la apogeul cooperării lor, Okuma a avut cifră de 6 milioane USD cu aceștia.

Odată ce Okuma a devenit principalul furnizor al DAM, distribuitorii și comercianții cu amănuntul au început să considere „Okuma” drept un echivalent cu „DAM”. Reputația lui Okuma s-a răspândit rapid în Europa, la fel ca scara operațiunilor sale. Acest lucru nu a fost deloc agreat de colaboratorul german, ceea ce a determinat orientarea și către alte piețe cum este cea din SUA și Japonia, astfel încât să aibă o poziție de rezervă în cazul în care Okuma a întrerupt afacerile cu DAM.

Căutarea pe piața americană

În 1995, Okuma a înființat o filială în Seattle, marcând intrarea formală pe piața americană. Dar, întrucât Okuma era puțin cunoscută peste ocean, compania a avut drept obiectiv să ajungă și concureze împotriva marilor firme japoneze Shimano și Daiwa, care operau pe piața americană de mulți ani.

Cu întregul proiect în pericol în 1998, Chang a decis să meargă el însuși în SUA și să supravegheze personal operațiunea Seattle. În vederea creșterii brnad-ului și a reputației sale, el a adoptat o strategie axată pe „raportul performanță-preț”, stabilindu-și prețurile la aproximativ 70% din cele solicitate de concurenții săi japonezi, oferind în același timp produse de calitate comparabilă. În limbaj simplu, cost mai mic, performanță comparabilă. De asemenea, cumpărătorii de echipamente Okuma beneficiau de un bonus extraordinar de servicii: întreținere gratuită. Distribuitorii cu amănuntul din SUA au fost impresionați și au început să cumpere produse Okuma. Chang a fost hotărât să extindă aceste canale de vânzare câștigate, lucrând în continuu pentru a construi imagine și încredere reciprocă cu clienții. S-a întâmplat chiar că Okuma să plătească costurile pentru transportul aerian, la comenzi mici neprofitabile, pur și simplu pentru a se asigura că niciun punct de vânzare nu va avea vreodată întrerupere în aprovizionare.

După cinci ani de eforturi, veniturile anuale americane Okuma au crescut de la 200.000 USD în primele zile la 10 milioane dolari SUA - de 50 de ori mai mari! - făcând Okuma singura marcă străină non-japoneză care a pătruns cu succes pe piața americană. Această realizare remarcabilă a creat, de asemenea, un confort la nivel de afacere.

Managementul total al mărcii

Până în 2005, Okuma realizase venituri anuale în SUA de 15 milioane USD. Dar acesta a fost apogeul, deoarece au apărut noi obstacole în calea dezvoltării. În primul rând, concurenții japonezi și-au micșorat prețurile, pentru a contracara strategia Okuma „raport performanță-preț”. Între timp, brandurile locale americane au început să externalizeze producția către China continentală, permițându-le să reducă prețurile percepute față de Okuma. Aceste presiuni au forțat marjele de profit, împingând compania la o răscruce.

În căutarea unei soluții, Charles Chang a solicitat sfaturi din exterior. Printre pașii pe care i-a făcut pentru modernizarea companiei s-a numărat participarea la programul „Total Brand Management” oferit în 2009 de Biroul Comerțului Exterior al Ministerului Afacerilor Economice, în cooperare cu Taiwan Excellent Brand Association (TEBA).

Acționând pe ideile propuse de directorul TEBA de atunci, Jerry Wang, Chang a lansat un makeover major al brandului. Cercetări de piață minuțioase au arătat că ideea că majoritatea consumatorilor asociați cu Okuma era „dinamică”. Prin urmare, compania a coordonat strategiile de proiectare, fabricație, ambalare și marketing a produselor, pentru a sprijini caracterizarea „dinamică”.

De asemenea, Okuma a început să lucreze activ prin intermediul cluburilor de pescari și mediul online pentru a ajunge și să interacționeze cu pescarii de pretutindeni și a început să sponsorizeze turnee profesionale pentru a crește încrederea și loialitatea clienților. În 2011, de altfel, nu s-au ferit de a încheia colaborare cu Scott Martin, unul dintre cei mai importanți și vizibili participanți la turneul de pescuit FLW, în calitate de tester al echipamentului oficial, creând senzație de știri care cu ecouri în comunitatea mondială de pescuit sportive de bass.

După ce a scăpat de ciclul vicios al războaielor de prețuri, Okuma a devenit unul dintre primele trei mărci de articole de pescuit din lume,

Implicare în educație și mediu

Prima fabrică turistică pentru echipamentele de pescuit din Asia, Muzeul Okuma, situat în districtul Tanzi din orașul Taichung, a căror ghizi explică vizitatorilor numeroasele tehnici de pescuit și mișcări fizice necesare pentru a captura specii diferite de pești, oferă informații despre mediu dar dezvoltă și competențe folosind simulatorul de pescuit virtual super-realist.

Spre deosebire de strigătele și exclamațiile zgomotoase de la simulator, linia de producție în sine, separată de vizitatori de un imens ecran de sticlă, prezintă o ambianță cu totul diferită: una de concentrare intensă. Cei 20 de angajați în uniformă albastră, toți veterani experimentați sunt aplecați pe stațiile lor de lucru și oferă demonstrație asupra modului de asamblare a mulinetelor de top realizate de companie.

Zona de lucru restrânsă, seamănă mai mult cu un atelier de ceasuri elvețiene, fiind baza principală pentru cea de-a treia marcă mondială de mulinete de pescuit din lume, compania Okuma Fishing Tackle.

Ca un ceas elvețian

Okuma nu este un nume comun, dar în mintea pasionaților de pescuit de pe planetă, este fără îndoială unul dintre „brandurile de vis”. Site-ul american TackleTour.com, dedicat exclusiv pescuitului sportiv, a clasat Okuma drept a treia marcă ideală printre pescarii americani. Iar în 2011, cunoscuta revistă britanică Angler’s Mail a dedicat un articol pentru Okuma „Mulinete de spinning din seria Trio” - care s-au vândut ca și hotcakes – numindu-le cele mai remarcabile mulinete ale anului.

Președintele Okuma, d-ul Charles Chang, subliniază că mulinetele includ tehnologii de bază pentru a elibera și controla firul în timpul unui drill – funcție de performanțele acestor tehnologii depinde succesul la pescuit. Când un pește mare care cântărește 50–60 kilograme, se luptă furios pentru a se elibera, pescarul trebuie să se bazeze pe „frâna” și capacitatea de ajustare a acesteia pentru a stabiliza drill-ul și a epuiza peștele, pentru a-l putea recupera. Alcătuite din piese sofisticate, cum ar fi roțile dințate și rulmenții cu bile, trebuie să fie rezistente la rugină, coroziune și să fie extrem de durabile pe perioade lungi de utilizare intensivă. Mai mult decât atât, o mulinetă bună trebuie să ofere utilizatorului sensivitate în mâinile sale, iar mișcările implicate în mulinare trebuie să fie uniforme fără sincope. În plus, atunci când un pescar înțeapă un pește, mulineta trebuie să fie suficient de rezistentă la tracțiune și frecări.

  • Distribuie pe:
Ultima actualizare: 02.04.2020